12 april 2009

Sakta men säkert framåt

Tröjan ja den delen som legat på balkongen har torkat klart och nu skulle ju ärmarna ha varit typ klara men jag har varit så in i vassen dödstrött på att nålbinda på dom, så de har fått legat oc vilat.
För ett par dagar sedan lyckades jag få kontakt med tröj-karln, han vill komma hit och diskutera broderiet i lugn och ro på söndag så datumet jag satte dvs den 18:e kommer inte vara slutdatumet eftersom broderiet kommer göras efter hans besök.
Just nu känner jag men otroligt omotiverad till att fortsätta.
Lusten har runnit av mej, men jag ska försöka tvinga igång den för jag vill sätta fart med annat.
Kan avslöja att jag snart har ett par nålbundna vantar klara som jag sysslat lite med på kursen, de är gjorda i ett mycket tjockt och garn. Inte så snabbjobbat garn eftersom det inte är särskillt hårt spunnet.
Känner för att sy och brodera och spinna men det får bli senare.

1 kommentar:

Fru P sa...

Det ser ju jättefint ut, och jag fattar ju överhuvudtaget inget av tekniken. Men det ser väldigt gediget ut. Jag hoppas du har vett att ta betalt av karln ifråga (för det var väl inte din egen? Förresten, i så fall kan han ju bjuda dig på spahelg. Eller nåt.). Jobbigt att komma vidare utan inspiration förstås, men du har ju kommit långt....