18 augusti 2009

Jag tror jag fått höstsjukan och trivs i mörkret

Jaha vad händer hemma hos Tvärslå då ?
Inte mycket om man ska låta mitt bloggande tala, eller jo så är det ju, jag har inte haft så mycket tid faktiskt.
För tillfället slet jag mej från symaskinen, jag sitter och syr Sadelskydd till cykeln, regnskydd kanske jag ska säja.
Först blev dotterns stulet och för några dagar blev mitt stulet, de andra jag gjort har rest till Ängelsberg, de jag gör nu kommer att finnas i Else´s bod från och med i morgon.
Två par vantar är nästan färdigstickade, det ena paret ska broderas och det andra ska ha tummar och broderas sedan är de klara.
Ett par nålbundna vantar är också igång, i en underbar orange färg, jag tror nästan jag måste behålla dom själv för färgens skull. Lite uppkäftig färg liksom, och det passar en obstinat person som mej kanon.
Och så finns det en tovad lite hemlig grön sak, som det blev silvertråd på ... som jag inte gillade riktigt så den åkte av igen, nya planer smides för den hemlige.
Kardorna har också åkt fram, lite hemspunnet garn skulle sitta bra kände jag härom dagen men ullen jag fick fram hade härsknat till och ville inte spinnas. Ny ull måste införskaffas.
Någe mera ... hm... jo just ja, jag tänkte jag skulle lära mej virka, tyvärr verkar det som om jag bara klarar av mormorsrutor, men det finns en plan för de små rackarna också.
Ja det va väl inte någe annat, inget är rikigt klart och det är kanske inte så smart att hålla på med flera saker samtidigt men jag trivs med det, jag får liksom lite mer gjort och uttråkas inte alls och det är väl det viktigaste ?

Jag tror bannemej att solrosor är som vackrast när de blommat över.

1 kommentar:

maja sa...

GAAAAAAAAAHHHH, meeeen jag som var såå nyfiken på vad det var -det där mystiska med silvertråden!! har du nåt kort som du kan skicka, på innan du demolerade "saken"??
kram på dig höstfia ;)