21 augusti 2009

Ett hål

På Myrorna fann min vän Finskan ett par grova virknålar som jag hade bett henne hålla koll efter så jag blev nästan tvungen att testa den.
Hålet i mitten är stort, men jag har en plan för hålet....

Nästan ett helt lakan är uppvirkat och inte är det särskillt mycket virkat runt hålet .... inte så mycket som jag trodde att ett lakan skulle bli iallafall.
Hårt för handleder så det blir lite i taget gjort.
För att variera mej så tråcklar jag fast de små mormorsrutorna på lite linnetyg, enormt sakta går det och jag blir enormt uttråkad så nu ska jag göra något roligare en stund.

Jag håller fortfarande fast vid att det är mer givande att ha flera projekt på gång samtidigt.

5 kommentarer:

Fru P sa...

Jag undrar vad mormorsrutorna ska bli? Jag virkade grytunderlägg av mattrasor en sommar, det var kul men segt att virka, klumpigt liksom. Men det var ganska kul, jag gillar det där lite "bonniga". Jag får se om jag bloggar nåt om mitt "fotogrejs", jag lägger ju aldrig ut bilder av mina barn på nätet så jag hade inte tänkt det först. Men nåt kan jag nog visa.

Anonym sa...

Hm..........det var inte på Myrorna!!!
Det var på Röda Korset,rätt ska vara rätt.

Tvärslå sa...

Sorry Anonym (Finskan) - Jag skrev fel, det var såklart på Röda Korset.
Jag är virrig i skallen som vanligt.

Tvärslå sa...

FruP - Mormorsrutorna ska bli ..nåt..förhoppningsvis, fast bara något smått, ska se om jag kan göra klart det i morgon och tala om.
Tänkte att du kanske kunde sudda barnens ansikten o visa resten typ ?

Else´s Bod sa...

ÅÅ så fin!! Vill ha!!
*s*