26 augusti 2009

Såhär har jag det en vanlig måndag och tisdag, hur har ni det ?

Ibland är det väldigt tydligt att den ena dagen inte är den andra lik.
Igår :
Dottern slog av väckarklockan och tyckte att mamman skulle få sova längre, ruschade omkring som en galning för att hinna göra mej iordning till styrelsemötet hade en timme på mej och hunden skulle ut också.
Mötet slutade kl 12,kl 13 skulle jag ha hunnit hem äta något ut med hunden och hunnit ta mej till jobbet/praktiken. Det fick bli en halv mugg the - som jag dessutom spillde över mej.
Tog sedan cykeln ut till busshållsplatsen. Hann i tid till jobbet.
Slutade kl 18, sonen glömde att han skulle hämta mej så jag tog bussen hem, gick av bussen och fick syn på att cykeln blivit stulen.
Blev arg som värst avgrundsmamman bara kan bli och hoppades att cykelskrällets förbannelse skulle ha drabbat tjyvarna och började leta, fann cykeln - i visst tras skick men det går att fixa till.
Idag :
Allt frid och fröjd tills nu ikväll.
Höll på att städa lite, tänkte passa på att fixa till utväxten i huvudet samtidigt.
Med medlet i skallen börjar ett långdraget messande med karln.... kastar mej sedan in i duschen och finner en fästing i knäväcket.
Ute ur duschen upptäcker jag att jag messat sådär 5-10 min för länge för utväxten ser nu sjukligt gulaktig ut. Tänker wellwell life goes on, fästingen skall bort om jag når.
Hämtar fästingplockaren, sätter mej i soffan, tar super spotlighten som är av golvvariant nära mej och benet,får bort fästingen som är miniliten och ramlar ner i soffan.
Förflyttar benet för att nå fästingen, river spotlighten som far iväg mot mosaikbordet där ett vinglas med svart vinbärssaft står..... krasch.... glas och svartvinbärssaft överallt.
Gick sedan omkring barfota och plockade glasbitar över hela golvet för att inte djuren skulle skära sej och gissa ... jag klarade mej utan att skära mej något alls.
Just ja, jag läste ju på Aftonbladet om mediciner man inte ska mixa, och det har ju min läkare gjort en fin mix av fast jag frågat honom flera gånger om det.

Nåväl fästingen är borta, glaset är upptaget och saften hann jag fånga innan mosaikbordet gjorde det och i morgon ringer jag vårdcentralen.

I morgon är ett nytt äventyr.

Inga kommentarer: