15 september 2009

Helgen i korthet

Fredag : Ännu ett nypåbörjat litet vantprojekt är inlett.
Kanske lite väl randiga men jag gillar det och kanske borde jag avsluta lite fler saker än påbörja nya ?

Torsdag och lördag : Faktiskt har jag både påbörjat och avslutat ett par hemskt fula tofflor i garn som jag inte visste vad jag skulle ha till.
Tjocka kraftiga tofflor är vad mina frusna fötter behöver, kanske inte just orangea och mörkgröna men det funkar för mej.
Det orangea tog visst slut före tofflan ville det så de blev lite olika, men det är okej för mej.
Jag tovade dom i tvättmaskinen, först på 40 grader men de krömp märkbart lite men så en sväng i 70 grader därefter gjorde susen.
















Spann lite i lördags medans tofflorna var i tvättmaskinen, en liten stund bara för tyvärr är draget inget vidare i den gamla spinnrocken.
Karln med ena dottern kom på besök och for hem i går och det var nog tur det för jag började känna mej väldigt hängig och sliten redan strax efter lunchtid.
Natten tillbringades i soffan med tofflorna på,mysbrallor,stickad tröja,vetevärmare och täcke - frossa blev det av det.
Ont i kropp och leder, hosta och huvudet kändes som en tomburk som någon tryckt ner ett suddigummi i.
Mår lite bättre nu men svajigt känns det.



Inga kommentarer: