31 maj 2010

En söndag där Tanterna tog över

Idag drog jag med dottern på Yeah festivalen i Stadsparken, dottern som inte direkt är ett festivalfreak ville snabbt därifrån tyvärr.
Därefter till dotterns förtret ville jag absolut ta och tur in till hantverksbodarna i Wadköping.
Fyra häftiga damer fick där tag på mej och mer eller mindre tryckte ner mej på en stol, där jag ensam i rummet skulle lyssna på en dikt om tanter samtidigt som jag skulle titta på virkade och sockerstärkta hattar av Runa Edlund.
Tyvärr vet jag inte namnet på damen som berättade och skrivit dikten om Tanten, men den stämde mycket bra.
I rummet brevid broderade en annan dam vid namn Anna-Greta Lindberg, små fina silkesbroderier på tavlor, väldigt fint och jag blev tilldelad en spotlight som jag skulle gå och lysa på tavlorna med för att se djupet, sa hon.
Och så berättade vidare om hur hon åkt i en glasubåt i Australien och tittat på jättesköldpaddor.
I sista rummet blev det inte riktigt lika dramatiskt, där fanns tavlor.
I akvarell och olja och kanske akryl, jag vet inte riktigt säkert för mina ögon drogs hela tiden till en akvarell som föreställde pingviner och var ett collage och var helt underbart som Gudrun Jouper gjort.
Ja det var en dag som var mycket trevlig, tyvärr tog jag inga bilder så ni får föreställa er själva, men det var en lustig men riktigt fantastiskt overklig söndag :)

1 kommentar:

Else´s Bod sa...

Nu har ja grejat med länken! Tror att jag fick till det. Men nu får ju jag oxå en varning när man kommer in på min sida! Inge kul... det är ju jätte jobbigt!!