25 juli 2010

En helg på vift men ganska nära

Det har plockats röda och svarta vinbär i helgen och fikats med dotterns farmor, det var väldigt trevligt att komma bort från stadens myller.

Att sitta i lugn och ro i trädgården med en kopp kaffe och bara sitta och andas det behöver man göra oftare helt klart.

Goaste gammelhunden älskar att åka bil blev väldigt glad över att få sniffa runt efter sorkspår och vildsvinsspår.
Tog även en tur till Granbergsdals hytta vilket rekomenderas, byalaget är trevligt och missa absolut inte deras kaffe för det smakade superbra,dessförinnan intogs en bit mat på Grönfeltsgården där jag hittade lite ullgarn för en ganska schysst peng, en liten tur till Lunedet blev det också.
Dagen har varit regnig här och jag har tittat över nålbindningen och försöker mixa ihop färger och brodering till vantarna som jag håller på med.

3 kommentarer:

malinmys sa...

Låter underbart!! :o)

Ett Vitare Hem sa...

Låter som en trevlig dag, fann du nåt på loppisarna i Lunedet kanske ;o)?
Näe jag gav bara ett par kronor för krukorna, har hittat några i stugan men ville ha fler, tokigt att ni kastade dem ni hittade, de hade garanterats hittat till nya ägare ;o)
Ha en finfin kväll!
/LenaS

Tvärslå sa...

Ja det var en trevlig helg :)
Loppisarna i Lunedet är inte värst intressanta iaf inte om man inte vill betala antikvitetspriser för sånt som knappast är antikviteter, så det var lite trist.
Fann en fin hattask som jag ville ha men den var till prydnad och ej till salu.