13 september 2010

Det är mycket grönt nu

Ja se på sjutton det är tretrådigt, fast jag bara har fungerande spolar till tvåtrådigt.
Jag spann det vita på sländan sen tvinnade jag alltihopa på en spole.

Men jag måste säja att jag föredrar att spinna i otvättad fet ull istället för flygig vältvättad merino, det är skillnad.
Det vita är också tvättat innan spinning men det är från vanliga svenska får.

Jag upprepar mej och säjer att det är vansinnigt roligt att spinna, och jag kommer ha hemlängtan när jag är på jobbet i morgon även om jag kommer trivas där med.
I fredags glömde jag min senaste nålbindning, ett par gröna (otroligt va ?) vantar, så jag har påbörjat ett par röda i Lovikkagarn här hemma men inte hunnit så långt för dottern har haft tjejkalas a´la filmkväll i helgen och var portad.

4 kommentarer:

Tina sa...

Snyggt garn du har gjort!

Det växer sa...

Vilka vackra färger! Jag har fått lite fart på mitt spinnande nu. Det blir fortfarande ojämnt (effekt!) men det gör inte så mycket för det är ju så KUL!!!

Tvärslå sa...

Tack :)

Sjömans-Elin sa...

Jättefint garn! *dreggel*