15 september 2010

Vitt rött och grönt och lite gråblå tids nog

På jobbet målas det vita tassar på ett par stolar, och en tallrikshylla.
Den ena är klart i morgon och de andra om ett par dagar när de fått klädsel.

Medans färgen torkar ska jag fortsätta nålbinda "ica - ketchupröda" vantar, färgen på bilden ville bli mera orange än vad den egentligen är. Garnet är Lovikka.

De gröna nålbundna vantarna är färdiga, garnet är Natur Uld.
Lite annan färg också de i verkligheten, längst upp på skaftet är färgen liksom lite blekare grön än på resterande vante.
Det var stickcafe´online på facebook idag så jag hängde på dom efter jobbet och gjorde klart de gröna.
Igår glömde jag all nålbindning kvar på jobbet så på kvällen påbörjade jag ett par gråblå halvvantar i nålbindning till en lite äldre dam här i området.
Hon ville så gärna gå kursen i våras men hennes reumatiska händer klarade inte av det så jag ska göra ett par till henne.



1 kommentar:

Det växer sa...

Jättefina vantar. Som vanligt:-)