20 september 2010

Spinna spann spunnit i lördags

Idag har spänningen varit hög inför valet, hela dagen gick jag omkring med håren på underarmarna ståendes rakt ut och uppmanade alla att gå och rösta.
Och ikväll satt jag som ett klistermärke i soffan och tittade på röstningen på tv, inget fick jag gjort för jag var så bedrövad av hur folket röstat.
~~~~
Lila merino och vit svensk ull som jag försökte karda ihop en del, ja det var lättare och roligare att spinna med, och visst ser det lite mixat ut ?

Sen spann jag en spole med endast vit ull och tvinnade ihop de två spolarna.

Och inte syns det nämnvärt att den lila tråden är melerad ?

Knappt inte ens i närbild.
Jag är nyfiken på om det syns när det är stickat.


3 kommentarer:

fale artut sa...

Skitval...... GRRRRRRR!
MEN Du skulle kunn tvinna med ett helt annat garn så blir meleringen starkare. Det finns så väldigt mycket att utforska, särskilt bra tycker jag att det är när lilla hjärnan är full av tankar! Stor kram!

MiA sa...

Visst är det kul!!

Fru P sa...

Ja, vad ska man säga då svenska folket röstat in ett naziparti i riksdagen?! Jag är inte förvånad, man möter ju idioter hela tiden. Sverige är kallt....

Fint garn. Tänk att det finns människor som kan spinna...