01 november 2010

Man kanske lär av sina misstag ?

Den här helgen har inte varit som någon annan, den här helgen har verkligen satt mitt tålamod på prov.
Tur jag har goaste hunden som kanske inte alltid distraherar min envishet men som helt enkelt behöver promenader då och då vilket jag verkligen behövde i helgen.

I butiken fick jag frågan om det var mumier till Halloween som jag höll på med och det kunde man ju tro men så är icke fallet, det är stommar till ulltomtar.
Av ståltråd med trasmatteremsor surrat ovanpå eftersom jag ska nåltova dom och inte vill förstöra nålen direkt.

Och ett par tofflor / socks till mej i garnet jag fick från min hemlis7 vän, jag använder dubbel tråd och garnet är jättefint.
Jag har inte kommit så långt än för på något konstigt sätt tar allt jag gör till mej själv så mycket längre tid. Dålig prio på sej själv kanske ?

Eftersom dottern har godkännt de här hjärtanen så känner jag mej nästan tvungen att visa dom, hon som så sällan gillar det jag gör så det var var kul att höra.

De vita är lite mindre än de röda men jag gör både och och de ska till butiken tids nog.
Vi har ju inte än tagit fram några julsaker där än, men det kommer jag lovar, först ska vi jobba i butiken i helgen när alla andra är lediga.....

Men det som tagit upp hela helgen, ja troligen mer än 12 timmar i lördags och drygt lika länge på söndagen blev en miss.
Iallafall lördagens koncentrerade syssla.
Jag stöpte ljus.....
Det slutade såhär på söndagen.
Jag smälte ner rubbet i söndags och började om.
Jag är fortfarande inte nöjd med resultatet och bilderna som finns är tagna på kvällen så dom visar jag inte nu.
I morgon i butiken ska jag börja fixa till julvimplar i jute, filt, ull ja vi får se hur det blir.
Och så hoppas jag att min hemlis 7 vän som ska ha paket av mej får sitt paket snart, sent om sides kom det iväg och utomlands fick jag skicka det så det kan nog ta sin lilla tid.





Inga kommentarer: