14 mars 2011

Utan väldresserad bobyggare

Att göra fågelbon utan att ha hjälp av en väldresserad fågel är inte det lättaste särskillt inte om man försöker vara snäll mot björkarna och nästan bara plockar nedblåsta grenar.

Jag tyckte att betongäggen behövde få sej ett bo och får jag nåt på hjärnan så måste jag försöka och skam den som ger sej.
Jag tror att några ägg ska få en dekorering med gammal spets, vi får se i morgon på jobbet hur det ser ut.

Jag virkade några armband i helgen, inspirerad av Fin i formen.
Jag är ju inte någon "virkare eller stickare" men lite enkla saker kan jag få till ibland.

Imorgon ska det målas i butiken.
Jag har ett 8-kantigt bord som ska få bli ljusgrått och en fin gammal stol som också ska få färg och en vimpelbeställning som ska fixas till.
Missa förresten inte utlottningen på en vimpel, dragning om lite drygt en vecka.

Inga kommentarer: