11 april 2011

Socks

Det har bloggats dåligt här för jag har kännt mej lite trött på bloggandet under en tid, jag läser massor av bloggar, från två världar liksom.
En för det personliga intresset och en för jobbinspiration och så jobbar jag på.
En pinnstol är på plats för pinnstolsprojektet, jag jobbar på med det och hoppas på att det ska fungera som jag tänkt mej, men vi får se framöver för det tar tid....
 Framåt hösten ska jag ju bli farmor och småttingar har svårt att hålla värmen så det stickas minismå socks.
Hemspunnet merino från sydafrika som är icke mulesing, mjukt som bara den.
 Systerdottern som är tonåring behövde också socks men i köpt sockgarn,minns inte vilket.
 Mera minisocks, Gästrike och Drops Nepal.
Och så ett par till minisar i mitt spunna "arg-garn", blandat svensk ull och sydafrikansk merino, verkligen mixat garn både i färg och garngrovlek men kul att sticka fast de ser lite lustiga ut.

Inga kommentarer: