26 januari 2012

Hemlis 8 - frågorna

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Ull ull ull, ja och i viss mån lite annat spännande men inte akrylgarner.

2. Vilka är dina favoritfärger? De flesta lite mörkare färger, helst lite jordfärgat.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Gillar inte, pastell eller knalliga färger någe vidare.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Har inga problem med några, och i ärlighetens namn har jag inge större utbud men är intresserad av att prova.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag är egentligen inte nån stickare... jo räta och avigt visst men jag kan inte läsa mönster så jag får nog kalla mej nybörjare även om jag kunnat sticka enklare saker sen jag var liten.

6. Dricker du kaffe? Te? Cappuccino :) både kaffe och the funkar.

7. Är du allergisk mot något? Nej

8. Vilken slags musik tycker du om? Vispop ? Stefan Sundström o liknande

9. Favoritgodis? Äter knappt godis, försöker vara nyttig

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Nålbindning är vad jag gillar bäst. Spinner, tovar, syr,div kreativt skapande är otroligt roligt

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Vantar såklart :)

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Att hinna göra massor av fina vantar

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? 15 - 16 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Jodå, gärna om de går ner lite över händerna eftersom jag är frusen

16. Stickar du sockor ? Ja, fast inte efter mönster utan improviserar

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Längd 25cm, omkr 21 cm

18. När fyller du år? Fyllde för ett par veckor sen, 16/1

19. Stickar du med pärlor? Nej

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) En del fakta om kvinnohistorier, och lite roliga romaner ibland.

1 kommentar:

Lotta A sa...

Grattis i efterskott!