31 januari 2012

Tålmodigt väntande

Ja jag väntar och väntar... på att jag ska få mail med min Hemlis 8 väns namn adress och blogg, jag tycker det verkar som alla har fått sin vän tilldelad redan. Jag väntar väl ett par dagar till sen mailar jag och efterlyser min vän.
Under Hindersmässan som var här i stan förra veckan slog jag till och ringmärkte mej själv, ja alltså med mej själv också - ett schysst sätt att få den ring man vill och en påminnelse att alltid vara sej själv trogen kan väl aldrig skada liksom.
Barnbarnet träffade jag igår och mössan och vantarna passade men vem kom ihåg att fota det ?
Surt ja men glädjer mej åt att det passade och att lilla M var frisk och go och glad.
Dottern ska åter igen få sej ett par randiga vantar, de förra som hon själv valde garnet till blev på något skumt sätt sticksiga under själva tillverkningen, trots att jag borstade upp dom inuti.
Nu stickar jag ett par i Nepal, det var väl självaste den om inte de ska bli mjuka nog !
Trill mej själv blir det ett par i mixat mönster och garn som jag tänkt valka i maskin sen.



Inga kommentarer: