23 april 2012

Håller mej sysselsatt

 För säkert över ett år sedan fick jag en härva entrådigt ullgarn från min kusin som hon köpt på Gotland.
En enkel trekantssjal i endast räta maskor blev det, med en virkad liten kant.
När jag var klar fick jag se att jag tappat en maska, mitt i sjalen. Vad glad jag blev. Not.
 Till jobbet sydde jag små gosekudds kaniner. Pillvänliga och inget som kan lossna.
 Och så har jag påbörjat något färggrannt på stickorna ... mer bilder kommer när det är klart.
 Igår, påväg till Veganfesten på stan studerade jag hustaken.
Jag tycker det är helt fantastiskt att se de olika taken, dess form och höjd stiga mot skyn.
När jag väl kom fram till Veganfesten var jag väldigt hungrig och på Cafe Deed serverades en linssoppa med smak åt det indiska. God ja absolut men något som var ännu intressantare var att få provsmaka alla vegan"korvar" som fanns till försäljning.
Några handlades och mer ska absolut beställas. Mums.
Garn till Hemlisvännen i Sticka mera´s Hemlisbyte är köpt och ska skickas under veckan, ett härligt garn enligt mej men jag vågar inte tala om vad det är om hon hittat hit.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Gulliga kaniner!

Jag gillar också tak. Och tegelfasader. När vi letade lägenhet ville jag helst ha fri utsikt över natur men det skulle också duga med spännande tak.