02 februari 2008

Färg och form en vit kväll

Lilla sis, som ska ha sin fjärde lilla tjej snart ska få sej ett par enormt färggranna vantar. Jag ska fodra dom med tunn fleece alt nåt mjukt bomullstyg, för lilla sis tror att ullgarner kliar och sticks. Jag fodrar dom för hennes sinnes skull.
Glömde jag att säja att lilla sis är en sann färgälskare eller syns det kanske ? - Inge "gulligt" rosa här inte, nej helst lite -70 tals stuk på allt om hon får välja, och inget fel på det.

Dottern och jag gick på snö promenad med Isabell nu ikväll, hunden älskar snö.... fast det vete sjutton om hon inte mer ser ut som ett snömonster när hon skakar loss efter att ha rullat runt och kanat liggandes sidleddes i snön.


Det är otroligt vad skogen är vacker när snön vilar på grenarna.
Svårt att tro att just den här granen faktiskt är död sedan några år, den ser väldigt levandes ut nu.




1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, det blir ju fint när snön ligger på träden, men nu tycker jag det får räcka med snö... Fast det är väl en önskan som knappast går i uppfyllelse...