21 april 2008

En ny somrig dag med klarblå himmel


Det small till och blev riktigt varmt ute, gräset växer så det knakar och det är vitsippor lite överallt.
Isabell och jag travade med himla taskig kondis efter diskbråcket runt lilla skogen, det tog oss en hel halvtimme - så nu måste vi börja gå mera raska promenader, för det kändes inte alls bra att det tog så lång tid mot förut.

Jag har påbörjat en sjal i garnet jag fick av min hemlis och lägger in lite Kauni Lace i ränder här och där, såg sjalen på Stickameras gratismönster , bara rätstickning men det blir nog rätt bra och passar en okunnig mönsterläserska perfekt.

Karln kom hit för nästan en vecka sedan och åkte härifrån med tåg vid 06 tiden i morse.
När man varit själv länge så blir det som en chock att plötsligt ha nån mera här,tur att han är såpass lustig som han är annars vete sjutton hur det skulle ha gått.

Det här med ensam och själv är ganska intressant,orden alltså och tillstånden.
Jag tror det låter som om man skulle lida av att vara ensam, eller är det själv som låter så ?
- Jag är ensam med barn och djur.
- Jag är själv med barn och djur.

Nja, jag vet inte riktigt, jag lider inte direkt för att jag är själv, ensam är jag ju aldrig ...
Jag tycker jag har det rätt bra, och att tänka på att bo ihop med någon som har sitt och sin vilja och sitt sätt det är nog inget jag skulle vilja.

Nix nu ska jag ta hunden, sjalstickningen, kaffet, snuset och gå ut i lilla parken och slå mej ner.

Inga kommentarer: