26 augusti 2008

Lätt besegrad men ej slagen

Jag får lov att erkänna mej lite smått besegrad av den sablans hundpälsen som jag håller på och försöker tova.
Men bara lite smått besegrad.... (helt ärligt så ser det för jäkligt ut !) .... det är täckhåren som ställer sej rakt ut åt alla håll som jag blir galen på, men i morgon ska jag ta nya tag.

Tofflorna är maskintovade och de krympte ihop till lagom storlek.
När dom höll på och kördes runt i maskinen med några handdukar och tvättnötter så kände jag plötsligt att jag gjort det där förut ! - Alltså likadana tofflor.
Nästa gång jag gör ett par så ska jag sticka med ännu tjockare garn.
Bild kommer i morgon när de torkat.

Jag tänkte jag skulle börja sticka julklappsvantar nu i kväll, då hinner man ju göra några stycken, även om det är länge kvar tills dess så kommer jag förhoppningsvis ha lite annat att göra mellan vantarna.
Jag vill inte att det ska bli nån slags tvångsstickning, då blir jag obstinat och struntar i det, jag känner mej själv.

Inga kommentarer: