30 september 2008

Ett rent helvete

Har någon sagt att man INTE kan kalla textning med en stor tjock spritpenna för broderi ?
- Ja, antagligen men det är snart vad jag gör.

2 trådigt Mouline tråd i kedjestygn på 2 trådars relativt fint linne - ja det är på tok fel för mej.
Nu är jag helt vinglig i ögat och mår nästan illa och dessutom blev det fult så jag fick kasta bort eländet.

Hela kvällen kommer jag nu sitta och glo och fundera hur jag ska göra.... dessutom kan jag tala om att det är jäkligt svårt att sitta med smörpapper mot datorns skärm och försöka kopiera av en text - försök inte ens, det är som om smörpappret tjocknat ihop till grovlek a´la mjölkkartong.

Att jag ens försökte mej på att göra någonting som ska se ordentligt och proffsigt är rätt förutbestämt att misslyckas.

Well, I had to try .... o skam den som ger sej - eller hur ?

Inga kommentarer: