05 juni 2010

Spinn mina rockar så ni kan värma oss till hösten

Ännu en dag som försvann fortare än kvickt.
Sonens studenten är avklarad, betygen finfina och jag är knockad.
Det var egentligen ingen stor match, vi var bara sex personer men spänningen var stor och det tog - som i alla lägen när det handlar om ens barn - i gott och ont jagar man upp sej rejält som förälder.

Jag fick en spinnrock för någon vecka sedan som jag inte ens tittat åt, jo sneglat men lagt åt sidan tills jag skulle kunna ge den full uppmärksamhet, vilket jag har tänkt göra nu i helgen.
Spännande för jag vet inte ens om den är okej, jag har inte ens kollat om hjulet är rakt, men om vädret är okej har jag tänkt ta med den ut på gården och testa med start i morgon.
Den har stått som prydnad hos fd grannens vännina i Gävle och nu rest hit till gnällbältet.
Det här är min tredje spinnrock som står här hemma och som jag fått, och jag hoppas det är tredje gången gillt annars kanske det är dax att köpa sej en ny ? Fast det vill jag ju helst inte ha.

Hoppas morgondagen inte kommer med för mycket sol och värme eller regn.

Inga kommentarer: