22 oktober 2010

Huvudlöst föll de på hög

Man kan se veckotidningarna annonsera julbilagor och var och varannan blogg handlar om jul nu, för mej känns det lite snett, ja iallafall när det inte är pyssel eller hur skapandeprosessen går till utan just är dekorering eller liknande.
Det är liksom för tidigt än.

Så här bjuder jag till och visar hur en liten hög halvfärdiga tomtar kan se ut.
De består av piprensare och ullgarn - än sålänge.
Jag kan säja att jag är inte så förtjust i tomtar, eller jo det kan jag väl vara men då vill jag att de ska se gamla, lite skröpna eller handgjorda ut.
Gärna lite mera som den gamla onda gårdstomten, Coca cola tomten har jag inte mycket till övers för.
Troligen ska jag se om jag får till någon lustig tomtevariant framöver.

Jaa och så de plommonlila vantarna som är nålbundna, som vanligt.
De blev i det närmsta färdiga på tåget igår och de fick bara en virkad kant runt handleden, jag tyckte det räckte även om de ser lite nakna ut.

Och så vill jag skriva en rad till bästa Hemlisvännen 7 - överraska mej, jag har en stark känsla av att du får till det perfekt jämt :)

1 kommentar:

Sirpa sa...

Titta där hänger de färdiga nu! Roligt alltid att ta en liten pratstund med dig!
Har en skön söndag!
Kram Sirpa